Sista veckorna i skolan.


Nu är det min sista tid här på skolan och jag har många planer på vad jag ska göra de här veckorna. Har börjat med en av tavlorna som jag tänker ha med på klassens utställning i maj. Jag brukar fota lite under tiden för att sedan kunna se hur tavlorna har ändrats under hela processen. Den översta bilden är bara en liten del av tavlan jag målar just nu. Där jag har målat grunden och sedan skissat motivet med vit färg över. Nu har jag kommit en bit längre än så, men jag tycker jag ska spara på bilder till efter utställningen. Och bilden under är bara en snabbskiss till tavlan. Nu ska jag inte säga så mycket mer med tanke på att jag redan avslöjat lite för mycket.

Nästa projekt blir en tavla till kyrkanshus här på skolan. Har beställt en duk som är 100x150 cm, så den kommer både bli ganska rejält stor och ta mycket av min tid framöver. Men jag ser fram emot att börja så snart det bara går. Det blir en utmaning för mig. Det är ett starkt utdrag från bibeln som Gud lagt på mitt hjärta och som jag vill förmedla med tavlan. Så det kommer bli tufft med kul.

Sedan är det massor annat som ska med på schemat och massor fler idéer.

Kommentarer
Postat av: Linda F

Åh ska bli spännande att se resultatet, Gud är med dig!! kraaam <3

2012-04-15 @ 16:53:33
Postat av: Linda Bäckis

Lycka till finaste Marie! DU är grym och Gud är GOD! :)

2012-04-15 @ 18:47:52
URL: http://lindabackvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0