Vår och funderingar

En skiss från idag. Tecknad med blyerts, färglagd i Photoshop
 
Nu sitter jag ner och funderar vilket jag gjort i många veckor och kanske till och med månader. Hela våren har varit en sådan där funderar-period vilket jag fått ut mycket av. Men det har dock lett till att jag inte har tagit skolan på allvar utan istället låtit allt runtomkring få mer plats. Och "dock" är väl lite fel att säga. För mig är nämligen skolan på tredje plats. Och det är nog en av de saker som jag funderat mig fram till bland annat denna våren. Jag har bestämt mig för att skolan och framtida jobb ska få hamna lite längre ner i min prio-lista. För allra först måste alltid min familj, mina vänner och människor runt omkring få prioriteras. Framför alla skol- och jobb-projekt. Jag kommer aldrig att klara mig om de inte får komma före.
Men med det säger jag inte att dem kommer på första plats i prio-listan. Nej, där finns Någon viktigare, som är viktigast i hela mitt liv. Han heter Jesus.
Men skolan är också viktig. Och jag älskar att få göra det jag älskar att göra. Det är inte alls fy skam. Men det kan vara skönt ibland att lägga undan skolan och ta tid med det som är viktigare. Jag måste bara lära mig att balansera allting så att alla pusselbitar håller ihop. För vad skulle jag göra om den viktigaste pusselbiten föll bort? Den som håller ihop allting.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0