Plantera ekar

Jag har precis satt några ekollon i vått för att gro. Det här kommer nog att bli en lite tradition hos oss. Speciellt om man får barn någon gång. Så himla fint och också kul. När jag och Oscar träffades hade han en liten ek på sitt rum som han hade fått från sin farmor (inte den som är på bild). Och den lever faktiskt fortfarande! Även om vi i våras trodde att tiden var ute för den lilla eken. Hans farmor har lärt mig hur hon gör och jag lyckades förra året —> länk till det inlägget!
Så nu är det dags igen helt enkelt! Vi har säkert runt hundra flaskor från vårt bröllop som vi kan använda. Sen fick vi också en ekollonvas från Svensk Tenn av några vänner i bröllopspresent! Och den kommer ju väl till pass nu :) Sen får vi väl se om vi använder alla hundra flaskor från bröllopet. Det beror ju på om man tänker ekskog eller inte...
 
 
PS! Jag har inte glömt att illustrera receptet... Som jag skrev i det gamla inlägget att jag skulle. Jag har bara inte kommit på hur jag vill göra det... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0