Tuffa tider med sprickor av ljus!

Inte trodde väl jag att skolan skulle bli så tuff. Och då menar jag egentligen inte studierna. Jag går igenom så mycket i mig själv. Vem är jag som designer? Vad vill jag inrikta mig på? Är jag verkligen tillräcklig i det här? Vad kan jag och vad kan jag inte? Och så håller det på. Jag har insett att jag trycker ner mig själv ganska mycket. Det där kan inte jag, det kommer inte gå, jag är för mycket si och så och det enda jag kan är inte tillräckligt. Det känns som om jag inte lär mig något och står still! Men när jag ställer mig utanför denna egobubbla ser jag allt på ett nytt sätt och förstår vad eller vem det egentligen är som gör att jag står still. Det är ju jag själv. Här har jag hamnat på en fantastisk skola, med fantastiska klasskamrater som är grymma och inspirerar mig massor, med extremt duktiga lärare och med massor chanser att utvecklas massor. Från och med nu ska jag sluta trycka ner på mig. Här sattes jag av en anledning, och jag är extremt tacksam, och nu ska jag utvecklas.
 
Detta har jag tänkt på under några veckor faktiskt och nu pendlar mina tankar väldigt mycket. Ena dagen känner jag mig jätteduktig andra dagen inte så värst. Men det tar nog sin lilla tid att komma rätt igen. Och mitt i denna bubbla längtar jag. Jag längtar till sommaren, då jag ska få säga mitt Ja till Oscar! Det är faktiskt sant och inte överdrivet när jag säger att jag blir mer och mer kär i den gossen.
 

Illustration: Marie Karlsson, 2014
Så det är massor rolig bröllopsplanering vid sidan om studierna hela tiden. Det gillas!
Nu lät jag verkligen negativ och olycklig i det här inlägget. Men så är inte fallet. Detta gäller bara studierna och inte utanför det. Jag mår faktiskt väldigt bra just nu och är väldigt glad :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0