Intervju-uppgift till Konstnärliga kandidatprogram Design, HDK

Till intervjun på HDK fick man en uppgift där man skulle vidareutveckla en av idéerna i portfolion som man hade skickat in.
En liten kort förklaring av hur jag tänkt...
Jag vidareutvecklade mitt mönster till tågstolarna. En blandning mellan tribalsmönster och trasmattor. De moderna tribaltatueringarna vi har idag är inspirerade av olika stamtatueringar. De "riktiga" tribal-/stamtatueringarna visar t.ex. vilken stam man tillhör och vilken rang man har. Jag tyckte att det liknade och samspelade bra med våra hederliga gamla trasmattor här i norden och dess historia. Som också har det familjära. Farmors gamla kjol, pappas skjorta från 70-talet och ett gammalt lakan som legat lite för länge uppe på vinden. Det krockar på ett intressant sätt. samtidigt som de samspelar på ett fint sätt tycker jag.
Så det var dessa bilder som jag tog med på intervjun. Jag hade limmat på dem på kartong, så det var lite som ett memory jag hade med mig.  Och hela grejen var enkel på ett sätt. Samtidigt som jag hade arbetat mycket med min idé i huvudet. Vilket gjorde att jag kunde slappna av i att jag visste exakt hur jag hade tänkt. Det är bra att fördjupa sig ibland. Det gav mig trygghet i min presentation och deras frågor. Och hela intervjun gick väldigt bra. Dom var jättesnälla och vi hade det väldigt trevligt tycker jag. Det är kul att berätta om något som man gjort för människor som är intresserade och förstår vad man menar med sitt kreativa babbel. He he, nej men jag är väldigt nöjd med min intervju.
Och så blev jag ju antagen med!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

det var kul med iden trasmatta mönster! speciellt blev det därför att din farmor har vävt trasmattor tex av gamla kläder och din mormor har varit vävningsledare 0ch vävt massor trasmattor med! du är duktig gumman och att du hittar på nya ideer! kram

2012-04-18 @ 17:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0