Gouache, Sicksackbuske och att komma igång

  Jag har gjort schema/lista för att hålla igång mitt illustrerande. Andra året på skolan gick inte så bra och nu försöker jag med allt för att komma igång igen. Så nu ska jag börja med att måla och skissa det jag ser för att öva upp mig lite igen sedan jag läste konst på folkhögskola. För något jag märkt är att mitt självförtroende sviktar rätt rejält ibland och det beror delvis på att jag är alldeles för hård mot mig själv och det måste jag jobba på, men också att jag har tappat väldigt mycket och inte är lika säker i handen längre. Ja, jag tror det är så. Och det är ju inte mer med det än att ge det ett försök i alla fall!
 
Idag gjorde jag en av punkterna i mitt schema — måla. Så jag har suttit med pensel och övat lite.
Min sicksackbuske fick stå modell. Och det var riktigt kul! Jag är så glad för att jag börjat tycka om att skapa igen! Det stannar inte bara i mitt huvud längre. Utan jag kan få ut glädjen på papper igen!
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

<3

2014-10-29 @ 18:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0