Min trogna Canon

Nu har det hänt. Det jag högst har fruktat. Min kamera börjar krasa. Min gamla trogna Canon EOS 350D. 
Senaste fotot tog jag igår...
 
Helt plötsligt känns allt lite meningslöst. Jag har nog aldrig insett hur mycket min kamera betytt för mig. Speciellt de senaste nästan två åren när jag inte kunnat fota ute p.g.a. all smuts i kamerahuset som gör att alla bilder blir fläckiga. Jag menar, jag har inte haft så mycket användning för den och den har varit rätt värdelös, men ändå känns det hopplöst just nu. Länge har jag tänkt att jag ska börja spara till en ny kamera, åtminstonde till ett nytt objektiv och en städning på kamerahuset. Men nu är det rätt kört.
 
Kameran köpte jag augusti 2007 för en sommarlön, min lön från mitt allra första sommarjobb. Det var galet mycket pengar för mig då! Även om kameran inte var en sådan där superkamera som kostar en förmögenhet så var det mycket pengar.
 
Mina sommarplaner med att rusta upp min gamla Canon har gått i kras. Nästa steg blir att försöka fixa den på något sätt. Men den är rätt gammal, så jag har inte förväntningar på att det skulle vara ett lyckat försök. Så nu finns väl inget annat än att jag får sätta igång med mitt sparande! Önska mig lycka till :/

Kommentarer
Postat av: Nessan

Nej, vad tråkigt att höra! Håller tummarna för att nästa kamera dyker upp snart <3

2015-04-28 @ 14:52:41
URL: http://vanessastavenow.blogspot.se
Postat av: angelicasvarld.blogg.se

Trist att kameran inte fungerar som den ska...jag skulleinte klara mig utan min! hoppas den går att fixa!

Svar: Tack! Ja, man blir sjukt begränsad när man levt med en kamera så länge och den sedan går sönder...
Marie Wessman

2015-04-28 @ 22:58:36
URL: http://angelicasvarld.blogg.se/
Postat av: Jessica

Åh nej så himla tråkigt! Jag minns när jag tappade min förra systemkamera och det kom sand innanför objektivet och det inte kunde användas, kändes så tråkigt då. Insåg verkligen mitt kameraberoende i den stunden. Men jag håller tummarna för att det löser sig för dig och du får en fungerande kamera snart :)

2015-09-20 @ 18:54:31
URL: http://yiskha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0