Skolprojekt - Boklåda


Nu visar jag upp min boklåda lite, som var det senaste projektet i skolan. För er som är intresserade.

Projektet gick ut på att vi skulle välja en bok och bygga en boklåda/hylla(modell skala 1:1) till att presentera boken i på en mässa. En sorts introduktion till träverkstan i samma veva.

Detta är då en boklåda till Svenska Floran. I form av en stor låda som man lätt vecklar ut till en stor blomma.



 I illustrationen här nere ser ni hur kunskapen om blommor sprids som små "pollenböcker" ifrån blomman. Och allra längst ner i detta inlägg ser ni en liten svart/vit film(filmat med mobilen...) där jag demonstrerar lite fint hur den öppnar sig.

Tänkte bara förtydliga att färg och så på modellen stämmer inte(inklusive det som inte är färgat, mdf:en ska alltså inte synas). Det vita ska egentligen vara riktigt högglansigt (typ pianolack). Jag har bara sprayat på den vita färgen för att markera vart. Har dessutom försökt illustrera detta på bilden nedan. Men har dock inte jättebra koll på hur man gör det bra... Så jag fick göra det så gott jag kunde i PS.


 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0