Maj

Detta är en tid av minnen. Hela maj är en sådan månad. Jag går omkring och känner nostalgi lite hela tiden. Maj-månad kanske är på väg att bli min favoritmånad. Det tokiga är att maj är helt fel tid på året, för jag är ju egentligen en sensommar- och höst-människa. Men saker förändras antar jag. Hur klyschigt det än må låta.
 
Maj är en hej då-månad. Det är då skolorna brukar gå mot sin sista tid och man snart ska krama alla vänner hej då och åka åt olika håll. Så har det varit i många år nu. Och det är kanske just därför maj blir så fantastisk med massor fina minnen. För då tar man vara på tiden. Man fikar, grillar och pratar ikapp allt man tycker sig har missat under åren med sina skolvänner. Alla är extra glada och pigga och det är bara helt fantastiskt fint.
 
Maj för två år sedan blev jag kär. 
 
Helt enkelt. Fina maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0