Tejp och akvarell

Vad händer hos mig idag egentligen?
Jo, jag målar och testar allt möjligt. Det är i alla fall tanken med mina planer för idag. Jag har en vän som jag sett måla akvarell många många gånger. Han brukar använda tejp då och då. Så jag ville testa! Även om jag har gjort det förut, så är det ändå ganska nytt för mig. Men det är väldigt roligt! Och eftersom jag tänkt att mina illustrationer till projektet ska bestå av enkla former och inte vara så detaljrika, så passade detta ypperligt.


Jag har bara använt färgen Indigo från mina akvarellfärger.
Eftersom jag inte hade något bra akvarellark hemma och vanlig maskeringstejp och inte fönstertejp som lossnar lätt så blev det lite skavanker och upprivet papper. Men kanske fin att rama in ändå! Jag får se vart den hamnar tillslut.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad snyggt det blev Marie! Verkligen. Gillar hur du använt olika nyanser av blått och mötet mellan dem.

2013-10-23 @ 09:00:59
URL: http://vanessastavenow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0