Bröllopsresa - destination Kefalonia

Nu är vi i vår nya lägenhet och gör i ordning. Det är bara ett stort kaos med lådor och väskor överallt. Också en del kassar som skräpar och bidrar till att det ser ännu mer stökigt. Och idag väntar vi besök av en kompis till Oscar. Så vi irrar omkring och försöker göra lägenheten lite mer anständig även om det inte är det lättaste. Mitt i allt kaos så ligger det här inlägget och väntar som jag började med för några dagar sedan.
(Nu när jag postar det har vi redan irrat omkring färdigt och haft besök här i flera timmar)

Jag tänkte bjuda på lite glimtar från vår fantastiska bröllopsresa som vi gjorde i juli. En sista minuten till Grekland och ön Kefalonia. Så otroligt vackert och lugnt, precis vad vi behövde efter all bröllopsbestyr och vår fantastiska bröllopsdag tillsammans med familj och vänner :) Under resan pratade vi om att vi borde åka tillbaka någon gång i framtiden och fira vår bröllopsdag där. Så vackert var det! 

Detta är stranden Mirtos i solnedgången. En av Europas vackraste stränder sades det. En liten fin serpentinväg tar dig ner till stranden och de vita runda stenar i olika storlekar och fina stora vågor i det turkosa vattnet. Vi hyrde en bil i två dagar och hit åkte vi första dagen.
 

Andra dagen åkte vi upp på Ainos ca. 1628 m.ö.h. Vilken utsikt! Och som ni ser var vi bokstavligen i molnen där uppe, trots det fick vi en fantastisk vy!
 
Vackraste solnedgången jag någonsin upplevt!!
 



Vår röda lilla Fiat Panda :)
 
Vi solade och badade en hel del också, men allra bäst var nog bilutflykterna runt omkring på ön. 
En dag vill jag tillbaka :)

Kommentarer
Postat av: maja

Okej, dit vill jag åka

2014-08-21 @ 09:29:37
URL: http://majjaeriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0