Köket

Vi är tillbaka till vår lägenhet i Göteborg och nu ska vi bo här "på riktigt". Det är både fantastiskt och skrämmande. Fantastiskt för att vi äntligen ska bo tillsammans och att det här är vårt. Men läskigt för att jag letar jobb och har ingen inkomst efter min sista lön från sommaren. Jag har nämligen tagit studieuppehåll från mina studier. För någon vecka sedan så blev jag ganska osäker och funderade på om det här beslutet ändå var så klokt eller inte. Men jag vet att jag behöver det här året. Det skulle bara vara väldigt skönt med ett jobb!
 
 
Här kommer några detalj-bilder på vårt kök som det ser ut nu. Det är egentligen en liten kokvrå. Men den känns mer som ett kök tycker jag. Den enda skillnaden är att vi inte har en riktigt spis. Utan istället har vi två plattor och en mini-ugn. Men jag älskar köket redan! Det kommer bli superfint när vi har fått i ordning det med nytt matbord, stringhylla och ännu mer växter :)
Det ser ganska tomt ut. Och på fönsterbrädan är det ganska stökigt. Blir så när man bara vill bort med alla dessa flyttlådor som skräpar, så jag lägger ut alla småsaker lite provisoriskt här och där. Och den där pallen med farmors-blomman som syns nere i högra hörnen på sista bilden lämnades kvar av förra ägaren. Den är tunt gråmålad men jag ska slipa bort färgen och sedan olja in den. Kul med alla projekt som kommer med en ny lägenhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0