Farmorsblomman - Klippdags!

Idag tog jag fram min lilla såg och sax och vinter-fixade farmorsblomman - den heter så för att jag fått den från farmor och glömmer jämt bort vad sorten heter. Jag tycker så mycket om den för att den är från farmor, men det är en glupsk rackare som brukar vilja dricka ett helt glas vatten nästan varje dag! Helt okej för mig för jag gillar att rå om mina växter. Men desto svårare när man är bortrest i några dagar. 
 
Vi kände båda två att det blev lite väl naket när bladen åkte.
Så upp på grenarna hängde jag några julgranskulor lite så där spontant som jag fick av mamma i helgen.
Spontant, ja visst, men lite fint blev det ändå tycker jag! Där i bakgrunden ser ni förresten granen inramad i våran bröllopsram. Det är bara tillfälligt tills vi framkallat bröllopsbilden.
 
Funderar förresten på hur kan man fixa krukan. Det är som om det är något mögel i den, och så blir den sådär "randig" mörk och ljus. Den får gärna vara lite fläckig och så, men har ni några tips på hur man fixar det så säg gärna till! 
Nu ska jag gå till några second hand-butiker och kika på julklappar och en taklampa till vår lägenhet :) Ha en mysig dag :)

Kommentarer
Postat av: Johanna - enklaknep.se

Hej Marie,
Vilken supermysig blogg du har. Gillar verkligen blandningen emellan bild och text. Har du ett favorit objektiv till din kamera?

Ha en super mysig dag Marie.

Svar: Hej Johanna!Tack så mycket. Detsamma måste jag säga :) Jag har bara standard-objektivet som följde med min gamla Canon. Så än har jag inte skaffat mig någon favorit tyvärr. Något du kan rekommendera?

Ha en fin dag du med!
Marie Wessman

2014-12-18 @ 07:19:58
URL: http://enklaknep.se/
Postat av: mamma

Blomman heter Hibiskus :)

2014-12-18 @ 07:35:22
Postat av: Johanna - enklaknep.se

Jag älskar mitt 35 mm fasta objektiv. Det är helt fantastiskt.

2014-12-18 @ 21:51:16
URL: http://enklaknep.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0