Orki

Jag och min orkidé <3 
 
Det händer massor med min orkidé! Den har många gånger varit höjdpunkten på dagen. När jag har kommit hem de senaste veckorna har jag suttit med den i mitt knä och tittat noga och följt upp allt nytt. Från början var det en liten knopp. Knoppen visade sig vara en liten orkidé-bebi och först tog jag det som ett överlevnads-försök från min lilla planta. Jag har nämligen misslyckats många gånger med mina orkidéer och denna är jag stenhård med att lyckas med! Men bebi-knoppen har vuxit så att det knakar som ni kan se på bilden! Och nu börjar den knoppa, förhoppningsvis är det blommor på väg, ev på två ställen! Och på en annan stänger har det också börjat växa :) Jag är så löjligt lycklig! Dock kommer jag inte att  kunna följa utvecklingen i sommar då den ska bo hos min bror när jag är uppe i Mariestad. Hoppas att ni inte tycker det är dötrist med sådana här inlägg...

Kommentarer
Postat av: mamma

:) <3

2014-05-20 @ 13:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0