Året 26

I tisdags var det min födelsedag (6/1). Dagen som var så viktig och fantastisk när jag var liten som för det allra flesta barn. Vårt födelsedagsfirande började inte med tårta eller frukost på sängen. Utan mamma och pappa brukade göra i ordning ett bord med alla presenter på nedervåningen. Sen när hela familjen var uppe och hade ätit frukost fick födelsedagsbarnet öppna presenterna och läsa på alla kort. Sen följde vi upp med ett släktkalas och kanske ett litet kalas med skolkamraterna.
Men i tisdags så väckte Oscar mig med ett ljus och god frukost i köket. Sedan överraskade mina vänner mig med en god kaka på kvällen. Det var en mysig och enkel dag :) 
 
Åren när man var liten var så betydelsefulla och intressanta. Men någonstans när jag fyllde 20 år ungefär så började åren att överlappa varandra och nu fattar jag inte hur jag hann bli 26 år! 
Därför har jag bestämt att detta året ska få bli ett betydelsefullt år som sticker ut och inte smälter ihop med de andra åren. Och med en liten lista har jag i alla fall börjat någonstans. Det kanske inte låter som så jättesvåra grejer att genomföra. Men jag lovar att om jag checkar av alla dessa innan min nästa födelsedag så kommer jag att var väldigt nöjd med mig själv :) Det känns verkligen som om jag inte fått något gjort på nästan två år nu! Jag har suttit fast i ett okreativt fängelse med två händer och ett sinne som bara ropar efter att få skapa igen! 
Så jag vill bara säga välkommen till året 26 i mitt liv!

Kommentarer
Postat av: Sandra Lundin

Så fina mål och tankar. Och ett stort grattis i efterskott :) Var på ett jobbmöte häromdagen och fick frågan hur gammal jag är och för första gången fick jag verkligen stå och fundera en stund innan jag kunde svara :P Känns så galet att jag också blir 26 snart, låter ju så vuxet!

Svar: Tack! Tycker dem känns överkomliga och fina faktiskt :) Haha, ja! 26 år är på något sätt början på vuxenlivet känns det som. Har verkligen tänkt på det! Det är liksom det där klivet över hälften från tjugo till trettio! Då måste man ju bara vara vuxen om något! Dessutom är man vuxen enligt SJ när man fyller 26. Så dem måste ju ha rätt :)
Marie Wessman

2015-01-11 @ 07:37:55
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0