DIY

Tredje punkten i min lista var att jag ville pyssla mera det här året. Utan att känna krav på att det måste vara nyskapande. Och just nu har jag faktiskt två pågående pyssel och ett som blev klart här om dagen! Det är verkligen så givande på många olika sätt. Jag påstår ändå att jag känner mig snäppet gladare och för att inte tala om hur kreativ och duktig man känner sig! Ja, det är verkligen sådant här som jag älskar att göra. Förresten så ser ni kanske att jag ändrade bloggens bredd ganska markant :) 200 pixlar extra! Det behövdes för bildernas skull!
 
Dels så har jag precis börjat med ett par vantar som kommer att bli helt supersöta! Vill inte avslöja för mycket eftersom jag tänkte ge bort dem :)
Stickning är ju verkligen ett pyssel, om man nu kan kalla det för det, som är kravlöst. Det är bara att skaffa sig stickor och garn och sedan följa ett mönster :) Om man då inte vill göra ett eget mönster förstås.
 
Det andra pysslet som är igång är en Pionlampa! Lampskärmen är min systers gamla som vi fick och idén kommer från min fina vän Lovisa. Servetterna är dem som blev över efter vårt bröllop och tråden/garnet hade jag i min samling — det behöver inte vara så dyrt!
 
Det tredje pysslet är redan färdigt! Jag gjorde en enkel variant av en ampel till min minikruka från Rörstand som jag hittade på Myrornas här i Göteborg. Snöret var på fem meter och från början hade jag tänkt göra en ganska stor ampel. Men det var visst lite felberäknat!
Och "hänget" gjorde jag som på det här klippet!
Förresten är det min lilla stickling som jag har planterat som tidigare var i ekollonvasen!

Kommentarer
Postat av: Sandra Lundin

Men åh, så mycket fint du har gjort! Älskar förresten krukan på sista bilden. Så fin!

Svar: Åh, men tack! Ja, den är jättefin. Hade gärna haft den i en större variant också. Men den är perfekt som "första-kruka" innan sticklingar flyttar över till något större :)
Marie Wessman

2015-01-29 @ 08:14:34
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0